7 Kasım 2011 Pazartesi

25. Hafta - İlk Gülümseme

İzmir'deyiz. Kontrol zamanı. "Kahraman Bey kiloma kızacak mı?  Bebeğin hareketleri bu ara pek yavaşladı, bir sıkıntı çıkacak mı? ya gelişiminde sorun varsa? Rahim ağzının ölçümünde ne sonuç çıkacak? Yasaklar artacak mı, yatırılacak mıyım, hayatım kısıtlanacak mı? Tansiyonum nasıl?  İlk kayıtlarının durduğu DVD yi de kırmışız zaten. Biz ne biçim ana babayız, daha dosyasına bile hakim olamıyoruz" Yanımda Akbulut, yüreğimde binbir endişe, beynimde binbir sorgu ile girdim kapıdan içeri.

Biraz yağlı bir anne olduğum için, bebeğin görüntülerini net almak pek zor, Kahraman Bey ultrason esnasında espri yaparsa pişman oluyor çünkü ben göbeğimi hoplata hoplata gülünce görüntülerin anca ulaşabildiği netliği bozuluyor. Hem gülmemek hem de konuşmamak için dudaklarımı ısırırken, bebeğimiz elini yanağına dayamış halde göründü. Eski halinden eser yok, yanakları toparlanmış böyle, iyice sevimli bir surat, gülümsedim  nasıl desem, içim huzur doldu onu öyle görünce. Aynı anda, sanki o da mı gülümsedi ne? Derken Kahraman bey, "bakın gülümsüyor" demez mi. Görüntüyü kaybetmememiz lazım, dilimi ısırdım. Pozisyonunu anlattı Kahraman Bey, Sırt üstü, ayaklarını ağzına kadar uzatmış, keyif içerisinde yatmaktaydı delikanlı, ve tekrar suratına geri döndük, elinin yanağında olması  öyle hoşuma gitmişti ki tekrar gülümsedim ben. İnanaılmaz ama bebek de gülümsedi ve tekrar Kahraman Bey den onayı geldi: "Bakın bakınn, gene gülümsüyor!" !!!... Hiç utanmadan ağlayabilen, türlü ortamlarda gözyaşlarını sakınmayan biriyim de niyeyse bu kez kimse görsün istemedim; gözümden iki damla yaş aktı yanağıma da ultrason odasının karanlığı sağolsun, farkedilmedi.. O nasıl bir koordinasyondur, o nasıl bir moral veren bebektir. Ne olur, sen onu bana bağışla tanrım, kucağıma alayım..

Bebek 700 gram olması gerekirken 940 grama ulaşmış, bu iki hafta sonra 1,5 kilo olacak demekmiş, bu ay 2 kilo almışım; artık bu konuda söyleneceği söylediği için bu kilo iyiymiş (burada biraz sitem var mı ne!?!)suyunun miktarı çok güzelmiş, rahim ağzı 3,46 cm.miş, hareketleri oldukça iyiymiş, ben hem hareketli günler geçirdiğimden hem de bebeğin yatış pozisyonundan ötürü az hissetmişim geçtiğimiz günlerde, herhangi bir kısıtlamaya gerek yokmuş,

Yaşımdan ve geçmişimden kaynaklanan riskleri bitmiş değil tabi. Coraspin kullanımının riski ile ilgili kulaklarımızı kapatmak istediğimiz bilgiler ve bayram sonrasında(1 hafta sonra) yapılmak üzere Şeker yükleme testi, İdrarda albümin takibi, AST ALT kontrolü ve tam kan testi listesini, çektiği ultrason görüntülerinin benim evham bozukluğuma uygunluğunu kontrol ettikten sonra (bakıp bakıp uydurabileceğim  yeni evhamlar var mı diye inceliyor her seferinde neredeyse bir fotoğrafçı titizliğinde :)) dosyamızı verdi  ve tansiyonumu düzenli olarak takip etmemi istedi Kahraman Bey. 

Oğlum gülümsedi benim, o testlerden de, takiplerden de geçerim :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder