28 Ekim 2011 Cuma

22.Hafta - Gebelik ve Kozmetik

Daha evvel  ilk hamileliğimde kullandığım renitol içeren ürünler yüzünden ne kadar huzursuz olduğumuzdan bahsetmiştim.Sadece retinol değil, her gün kullandığımız türlü kozmetik ürününde bulunan paraben vb kimyasallar da annenin amniyo sıvısında geziniyor. Bitkisel olduğunu iddia eden çoğu ürünün etiketi okuyunca insanı şaşırtabiliriyor. Tamamen organik bazı ürünler ise benimki gibi yağlı ciltlerde sivilce yapabiliyor.

24 yaşına kadar hayranlık uyandıran bir cilde sahip olup da, 25 inden sonra sivilceler, siyah noktalar ve izleri ile uğraşmak zorunda kalırsanız benim gibi, kozmetik ürünlere bağlılığınız  yüksek oluyor. Bu nedenle hamile kalınca bırakırım dediğim pek çok ürün kullanmakta idim. Sevgili arkadaşım Tuğba (bahsetmiştim dermatolog kendisi), Hamile kaldığımı öğrendikten sonra, "ne kozmetik kullanmalıyım?" sorularımı cevapsız bıraktı, meğer kullanacağım ürünleri kutulayıp kargoya verdiğindenmiş :)  Bu hafta size hem onun, hem doktorumun önerdiği, hem de kendimin deneme yanılma yoluyla seçtiğim, hamileliğim boyunca kullandığım ürünlerden bahsedeceğim.

Bakım kremleri ve makyaj malzemelerinden hariç,  şampuan, bulaşık makinesi deterjanı, çamaşır deterjanı, yumuşatıcıda da bitkisel/ekolojik/organik olanları tercih etmeye çalıştım hamileliğim boyunca. Elbette kabul etmek gerekiyor ki, bu tercihler  görece yüksek fiyatlarından ötürü lüks sayılıyor günümüz dünyasında. Zararlı kimyasalları kullandığımız ürünlerden arındıracak sıkı kanunlar konulana kadar da, malesef bu böyle olacak.


1.  Yıkama Jeli : 



La Roche Toleraine Yıkama Jeli. 
Sabun içermeyen yapısı ile cildi kurutmadan temizleyen, parfüm ve koruyucu madde içermeyen, sudaki kireci nötralize ederek tahrişi engelleyen Normalden karmaya dönük hassas ciltler için suyla köpürtülüp durulanan yıkama jeli.  

Tuğbanın yolladığı kutudaydı bu.  İlk aylarımda bunu kullandım daha sonra eczanede görüp beğendiğim gebelere özel başka bir üründen de memnun kaldım:




Bella B Foaming Face Wash
(Hamile ve Emziren Annelerin Köpüren Yüz Temizleyicisi)

Hamilelik dönemi ve sonrasında yağlı cilt ve akne problemlerini gidermeye yardımcı besleyici ve nemlendirici yüz temizleme köpüğü...

İçeriğindeki farmasötik sınıf çay ağacı yağı ile yağlı ve akneli cilt problemini çözmeye destek olan, organik nar ,organik yeşil çay ve organik acai meyvesi gibi antioksidanlar, shea ,salatalık ,aloe vera ve bal gibi nemlendiricilerden oluşan, 
Benzoil peroxide,alpha hydroxy acid ve salisilik acid gibi hamilelik ve emzirme döneminde kullanılmaması önerilen temizleyiciler içermeyen birl bir temizleyici. Başta köpük formundan ötürü çok kıvamsız geldi, hamilelikte artan kokuya karşı  hassasıyete uygun olduğu yazıyordu etiketinde ama, bana kalırsa hala kokuyordu :)) Ancak cildime o kadar iyi geldi ki devam ettim. Halen kullanıyorum.






2. Nemlendirici 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder