5 Eylül 2011 Pazartesi

13. Hafta - Gebelik ile ilgili Kitaplar

2 yaşında iken annesinin kendisine her gece bıkıp usanmadan okuduğu kitapları, resimlerine bakmak suretiyle anlatabilen bir kitap kurduymuşum. 7 yaşında ise kendi çapımda koleksiyoner oldum denebilir. Yaşıtlarım oyuncak peşindeyken, ben Gizli Yediler, Afacan Beşler, Sevimli İkizler'in eksik sayılarının peşinde koşuyor, hatta 4 yaşından beri emekli olduğundan tek meşgalesi ben olan babamı ve çalışma hayatına çok önceleri son vemiş ve 24 saat annelikte uzmanlaşmış annemi de bu "serinin eksik kitabını bulma" derdime ortak ediyordum. Dönem ödevlerini  ansiklopediden hazırlamış, ama lisans eğitimi bitirme tezinde internet çağına intikal etmiş, nadir bir neslin üyesi olarak, halen elime alıp sayfalarını çevireceğim kitapların bilgi alımımda özel bir yeri var.

İkinci hamileliğimi de yaşayan bir anne olduğum göz önüne alınırsa, konu ile ilgili kitaplara düşkünlüğüm ortaya çıkar.

Her iki hamileliğim boyunca güncel ve popüler kitapları da gözden geçirdim, ama size en fazla yararlandığım kitaplardan bahsedeceğim:

1. Türkiye Güzeli Doktorumuz (okuldaşım) Dr. Elif Ilgaz Aydınlar ve Doç Dr. Arda Lembet'in birlikte hazırladıkları 30'lu ve 40'lı Yaşlarda Gebelik "Okul, kariyer, geç evlilik derken çocuk sahibi olmakkonusunda geç kaldığını düşünenlere, üzülmeyin annelik her yaşta güzel diyor. Diyor da, benim gibi evhamlı, kötü tecrübeleri olan, anne adaylarındasanız, bahsettiği riskler üzerine biraz düşünmek  fenalık geçirtiyor. Ancak, eksiksiz hazırlanmış bir hamilelik rehberi olarak her daim başucu kitabım oldu. 

2. Hayatım boyunca beslenme konusunda mevcut tüm kuralları yıkmış olduğumu dikkate alırsak, pek ihtiyacım olan bir kitaptı, 7/24 bulantılarım uygulamam izin vermese de: Hamileliğe hazırlık, gebelik ve emzirme dönemi için, dört dörtlük bir beslenme rehberi: Anne Adayları Nasıl Beslenmeli (Dr. Zeynep Aydenk Köseoğlu ve Arzu Aygen)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder