2 Eylül 2011 Cuma

2. Hafta - Hazır mıyım değil miyim?

Geçen gebeliğimde Retinol ve Zovirax kullanımımla ile alakalı dev bir kabus yaşamış, tanıdığımız farmakolog, dermatolog, kadın doğumcuların başını şişirmiştik uzun süre;

Fethiye'de o vakit seçmiş olduğumuz doktorun( ki bir daha kapısından geçmedik), daha keseyi görmeden/göstermeden "ilaç kullandınız mı?" sorusuna verdiğim cevaba istinaden, "o vakit bu gebeliği sonlandırmak lazım" deyiverişindeki pervasızlığı ve ardından "işte bu da kese ama dediğim gibi bu gebeliği sonlandırmak lazım" diye ultrason şahitliğinde kafamıza çaktığı çivi ile girdiğimiz 3 haftalık endişe sürecini unutmadığımdan olacak ki, o günden beri 30 gün "ya hep ya hiç" kuralını baştacı etmiş halde sivilce kremlerinden, kimyasal saç boyasından, konservelerden uzak halde yaşıyorum, ilaç gereksimim doğunca da kullanımımdan önce adet görmüş olmayı şart koşuyorum kendime.

O gebeliği başka bir doktorun takibinde ve bambaşka sıkıntılardan kaybedince, ikinci hamileliğim esnasında oluşabilecek tüm sıkıntıları öngörebilmek ve bertaraf edebilmek için sonra alınabilecek tüm önlemleri aldım, kimi doktorların gerekli, kimilerinin tamamen gereksiz, ama tamamının sonucunu başarılı bulduğu bir rahim ameliyatı, yetmedi, patlamaya hazır bomba olan safra kesemden kurtuldum, genetik testleri kopya çekmeden geçtim; MTFHR667 ve 1254 heterozigot çıktığından beri de folik asiti bir gün olsun aksatmadım.

Ama gün geliyor insan boş bulunabiliyor. Bu hafta, içimi oldukça huzursuz eden bir şey yaşadım;

Doğuştan alacalı kumral saçlarımın önündeki beyaz tutamı 2 ayda bir kendi saç rengime bitkisel boya ile boyatmak suretiyle, idare ediyordum. (Boya çok sıkıcı bir işlem ne kadar uzak dursam o kadar iyi) Kuaför kalabalıktı, Ayhan da dalgın. Sürdüğü boyanın bitkisel olmadığını farkettiğimizde 15 dkdır saçımda boya ile oturuyordum. İçimde doğan panik hissini şu an izah edemeyeceğim.Normal değil tabi..

Ya bir şey olduysa korkusuna delicesine saplanmışken, arkadaşım uyardı: başındaki iki damla boyadan ürken ben, günde 2 pakete yakın içtiğim sigarayı değil bırakmayı, azaltmayı dahi başaramamıştım.. Üstelik son 2 yıldır aldığım kiloların tamamı, vücudumda yerleşmiş, duruyordu. Kilom sağlıklı bir hamilelik için başlangıç kilosu olmaktan çok uzaktı..

Yani: Gebeliğe ne kadar hazırsam, aslında o kadar hazır değildim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder