27 Eylül 2011 Salı

20. Hafta - Yolun Yarısı

Bir hamileliğin normal şartlar altında 40 hafta sürdüğünü biliyoruz. Öyleyse 20. hafta, pratikte olmasa da teoride hamilelik denilen yer yer dikenlerle kaplı mucizevi yolun yarısı eder..

Bu hafta, sinirin tavan yaptığı bir hafta oldu, geçene hafta kullandığım antibiyotiğin bittiği gün, Göcek'e dönerken yolda soğukalgınlığı oldum. Hamile iken hasta olmak çok kötü: hem ilaç desteğinden mahrumsunuz, hem de bitkisel yöntemleri fazla abanamıyorsunuz. Pastil kullanmanız dahi yasak.  Bu yetmezmiş gibi, 15 gündür boş olan evi istila etmiş olan  mutfağı istila etmiş karıncalarla istemeye istemeye  ümitsiz bir savaşa girdim, karınca yemi ile tüm koloniyi yok etmememekte direndiğimden, bir çok kez karınca tozu, böcek köpüğü soludum, temas ettikleri dolapları boşalttım, sildim, yıkadım, yeniden yerleştirdim ve bu tekrarlanarak hafta boyunca sürdü. Pazar sabahı lavabonun önüne oturup ağlayarak sinir krizi geçirince, Akbulut  mutfak tezgahını kırıp/dolabını söktürüp, eve giriş yaptıkları yeri ilaçlamayı/izole etmeyi kabul etti. O gün mucizevi bir şekilde ilaçladığımız elektrik prizinden (ki hafta boyunca defalarca ilaçlamıştık) karıncaların eve girişi kesildi.

Belki de bu nezle ve karınca siniri karışımı tansiyonumun 14-13 e 9 larda gezinmesini, başımın ensemden doğru çatlayacakmışcasına ağrımasını sağladı. Ayaklarım puf gibi şiş ve inmiyor. Bunların gösterdiği yön Preeklapsi ihtimali olduğundan, sağlık ocağında endişe dillendirilmeden tansiyonum takibe alındı. Haftanın bitiminde  tekrar 10 a 6 ya düşmüştü.

Birbiri ardına 2 gece sağ elimin baş işaret ve orta parmaklarının uyuşmasıyla uykudan uyandım. Hani kan gitmez  uyuşur ya öyle, ovaladım, açtım kapadım, salladım geçmedi.3 Ekim Randevumda Kahraman Bey'e soracağım tabi ama şimdilik kendi teşhisimi koydum: Karpal Tünel Sendromu. Ne öldüren, ne süründüren bir şey, şükür.

Hamileliğin en enerjik haftalarından birini  işte böyle hasta, yorgun ve sinirli olarak tamamlıyorum. Resmen enerji israfı...

KARINCALARLA MÜCADELEMİN  VE HAFTANIN RUH HALİNİN  SOSYAL MEDYADAKİ YANSIMALARI:

Karıncalarla mücadele 3. gün: Çok yorgunum be facebook. hem nezleyim, hem hamile, hem uykusuz, hem de tonlarca kavanozu, kuruyemişi, hububatı filan indirip karıncalardan temizlememiz gerekti bugün. Mücadelenin ilk günü tebeşir bitmeseydi hiç gerek kalmayacaktı tüm bunlara :(
 ·  · 18 Eylül, 21:42

  • Ebru Aykut ve Fatih Taşdemir bunu beğendi.

    • Fatih Taşdemir kolay gelsin
      18 Eylül, 21:57 · 

    • Ebru Mete Evde olmayışımızı fırsat bilen tüm böcekgilleri bu vesile ile kınıyorum.
      18 Eylül, 22:02 ·  ·  1 kişi

    • Fatih Taşdemir ‎:))BENDE KINIYORUM...
      18 Eylül, 22:03 ·  ·  1 kişi

    • Niva Kardes anne adayimizi bu vesile ile kutluyorum/kutluyoruz......
      18 Eylül, 22:29 ·  ·  1 kişi

    • Deniz Ozmen Soykan Canimmmmm, cok tebrik ediyorum... Yorma kendini ama.
      18 Eylül, 23:37 · 

    • İlkay Marangoz Raidin çiçek seklinde karınca kutuları var, plastik, içinde yem var ama yemi yemelerine gerek kalmadan koloni halinde evi terk ediyorlar, ben evin her milimetre karesindeki karıncaları sadece bununla temizledim..Ama örümcüklerim halen tüm heybetiyle evin bilimum yerlerinde konuçlanmıslar, mutlu mesut yasıyoruz...
      19 Eylül, 08:33 · 

    • Sema Kayhan Tebrikler Ebrucum, çok sevindim.
      19 Eylül, 09:32 · 

    • Ebru Aykut Ebru'cuğum bebeğin hayırlı olsun canım...ddünyada ki en güzel duygu anne olmak...yorma kendini ...o küçük çalışkan hayvanlarla başetmek güç:))))))
      19 Eylül, 09:40 · 

    • Ebru Mete İlkay, ben onları gördüm ama almamıştım, tebeşirle savaşmak gibi bir mazoşitliğim mi var ne , alıp deneyeyim bari teşekkürler.

      Deniz, Sema, Ebru : Teşekkür ederim :)Sevgiler, selamlar

      19 Eylül, 11:36 · 

    • Tuncay Özses karıncayiyen kiralıyoruz! mesaj atın size ulaşalım:)
      19 Eylül, 13:12 ·  ·  1 kişi

    • Tuncay Özses bu gelin mi demek?
      19 Eylül, 13:44 · 

    • Ebru Mete ‎:)) gelin gelinn
      19 Eylül, 13:45 · 

    • Tuncay Özses kaç karıncanız var?
      19 Eylül, 13:46 · 

    • Ebru Mete Sayamadık ama hepimize yeter
      19 Eylül, 13:46 · 

    • Tuncay Özses karınca kararınca diyorsun yani...
      19 Eylül, 13:48 · 

    • Ebru Mete ‎"çalışın milyonlarca karınca yanılıyor olamaz" da diyorum. :o)
      19 Eylül, 13:52 · 

    • Tuncay Özses çok utandım :(
      19 Eylül, 13:55 · 

    • Ebru Mete niye yav?
      19 Eylül, 13:59 · 

    • Ayhan Kayhan Tebrikler...
      19 Eylül, 20:59 · 

    • Hanife Kantemir Kanbur tebrikler ebrucum çok sevindim...
      19 Eylül, 21:02 · 

    • Ebru Mete Teşekkürler :)
      19 Eylül, 22:48 · 



Karıncalarla Mücadele 6. gün: Giriş yaptıkları nokta mutfak dolabının arkasında kaldığından karınca ilacı ve tebeşiri işe yaramıyor. 2 saate bir mutfak tezgahına ulaştıkları noktada durduruluyorlar. Gece uyurken saat kurmayı düşünüyorum.İlkay'ın önerdiği koloniyi yok edecek ilaç kutularından bir adım öncesi olarak, geldikleri noktalara ağzımı dayayıp, deliler gibi,"defolun evimdeeeen" diye bağırma yöntemini deniyorum. Sonucunu bildiririm.
 ·  · 22 Eylül, 14:54

  • Buket KurtEbru Aykut ve Fatih Taşdemir bunu beğendi.

    • Yaprak Yilmaz Tepedelenlioglu bizim evdede wardı raid'in böcek ilacını püskürtmeli dene.bende ise yaradı:)
      22 Eylül, 15:28 · 

    • Ebru Mete ‎:) ondan var zaten de mekan mutfak olduğundan çok efektif kullanamıyoruz :))
      22 Eylül, 15:42 · 

    • İlkay Marangoz Raid'in plastik çiçekleri kullan karıncaları özleyecek hale geleceksin :-) Ama tarihine dikkat et, bazı kutular bozuk çıkıyor, ilk gün azalma olmazsa farkedersin hemen...Ölüsü bile kalmıyor, direkt terk ediyorlar mekanı :-) İlaçla tema olmadığı için mutfak tezgahının üzerine bile koydum ben...
      22 Eylül, 15:53 · 

    • Ebru Mete KArıncaları özlemek istiyorum :))
      22 Eylül, 15:54 · 

    • şenay Candoğan Bektaş plastik çiçekler bende işe yaramadı ben direk raid böcek ilacı kullandım ve karıncaları şu an özlemeye başladım...
      22 Eylül, 18:47 · 


Çamlıca cup da büyük çekişme

 ·  · 22 Eylül, 15:04mobil ile · Gizlilik:

  • Gülden Ersaka bunu beğendi.

    • Ebru Mete Ben burada karıncalar ile savaşayım, evin beyi yarışsın, hem de gazozuna :))
      22 Eylül, 15:44 · 

    • Akbulut Kahraman Ayılana gazoz
      22 Eylül, 16:29 · 

    • Merve Pelin büyük çekişme benim beyimin galibiyetiyle sonuçlandı. hem de açıkara
      22 Eylül, 18:52 · 

    • Ebru Mete Ben burada karıncalarla savaşayım, evin beyi yarışsın, hem de kazanmasın?
      22 Eylül, 21:01 ·  ·  1 kişi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder