17 Eylül 2011 Cumartesi

18. Hafta - Amniyosentez

Kahraman Bey, yaşım yüzünden illa yapılmasını önerdiğinden, amniyosentez yolunda yapılan diğer tarama testlerine gerek görmemişti. Bu sebeple, riskimin boyutunu hiç bilmiyorum, gerçi 12. hafta yapılan ense kalınlığı ölçümü gayet normal sınırlar içerisinde idi. Hayatı boyunca dişçi koltuğuna otururken hiç titrememiş, her türlü tıbbi müdahaleye dişini sıkmasını bilenlerdenim, haliyle işlemin kendisinden ürkmüyorum. Amniyosentez yapılan pek çok anne adayının tersine bendeki endişe testin sonucundan (elbette onun için de endişeleniyorum ama) çok, geçmiş hamileliğimde yaşadıklarımdan ötürü(11. haftadan 17 haftaya kadar kanamam olmuş, yatmıştım. 17. haftada da su kesesi açılıp, bebeğin yaşama şansı kalmayınca doğurtmuşlardı), amniyosentezin aynı haftalarda oluşundan ve benzer şekilde düşük riski yaratabilecek olmasından korkmamdan kaynaklanıyor.

İşlemden 5 gün evvel clexane ve coraspini kestim. İşlemden bir gece evvel bir sıkıntı oldu, zaten gergin olan sinirlerim koptu, bütün gece ağladım ve saatlerce uyuyamadım, tansiyonum gece boyunda 14-15 civarında gezindi. Sabah nerdeyse aynı ruh hali ve gerginlikle muayenehaneye gittim. 3 amniyosentez hastasından 2.siydim, sıramı benden daha gergin olduğu muhakkak olan 3. hastaya verip sakinleştim. Endişe ettiğim son konuyu oğlumuz kendi kendine halletti, daha iğne girmeden evvel, bir kenara sinmiş saklanmıştı, işlem esnasında da hiç kıpırdamadan sindiği yerde oturdu. sadece bir baskı ve basınç hissi oluştu. Öyle ağrı sızı yoktu, ama konforlu hissetmediğim muhakkak. Ardından akşama kadar o bölgede bir sancı hissettim, ama sanırım korkularımdan kaynaklıydı.

Ayrıca uygulamadan hemen sonra da Kan uyuşmazlığımız nedeniyle Anti D yapıldı, tamamen önlem amaçlı olarak, spiramisin grubundan bir antibiyotik (Penisilin alerjim olduğundan) kullandım.Ve Kahraman bey eski sıkıntımız nedeniyle korumacı davranarak bir hafta yatak istirahati önerdi.

Yeni endişe: Sonucu 15 gün sonra belli olacak.

Yeni sıkıntı: Ayaklarım bilekten itibaren şişti bu hafta, hiç bir aykkabımı giyemez oldum. amniyosentez sonra yatarak istiratah esnasında inmişti, ancak ayaklanınca tekrar şiştiler. :(

Haftanın yararlı linki: Gebelikte ilaç kullanımı



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder